Geplaatst op

Europese Commissie

Communicatiecampagnes

Corporate communicatie

Vraag

Uit onderzoek is gebleken dat veel jongeren zich niet bewust zijn van de manier waarop de Europese Unie hun dagelijks leven beïnvloedt? Om iets aan deze kenniskloof te doen, is de Europese Commissie de crossmediacampagne #EUandME gestart. De campagne heeft tot doel  een dialoog met de millennials op gang te brengen over de verdiensten en de toekomst van de EU. Als partner van PROI zijn wij gevraagd de campagne in Nederland te begeleiden.

Antwoord

Voor de start van de campagne werkten we samen met de organisatoren van de Nacht van Europa, een landelijk evenement in Utrecht gericht op jongeren. De bezoekers beleefden de première van een aantal korte films, gemaakt door bekende Europese regisseurs. De films zijn gebaseerd op de EUandME thema’s. Later in de campagne lanceren we korte, krachtige filmpjes met Nederlandse millennials die vertellen hoe zij met behulp van de Europese Unie het verschil proberen te maken.

Resultaat

We peilden tijdens de Nacht van Europa de (kritische) reacties van de bezoekers en rapporteerden hierover terug aan de opdrachtgever. Deze feedback en die uit andere landen nemen we mee in de verdere uitvoering van de campagne.

Categorieën Voor wie werken we nog meer?