Geplaatst op

Dunkin’ Donuts

Mediamanagement

Marketing-pr

Hoe krijg ik publiciteit?

De vraag

Ons bureau maakt onderdeel uit van het internationale netwerk PROI. Op verzoek van Dunkin’ Donuts vraagt onze PROI partner uit New York of wij de opening van de eerste Dunkin’ Donuts winkel in Nederland willen begeleiden. Natuurlijk willen we dat. Wel snel schakelen, want de opening is de week erop al.

Het antwoord

We informeren de pers onmiddellijk over de opening van Nederlands eerste Dunkin’ Donuts in hartje Amsterdam en de wereldwijde primeur van het nieuwe inrichtingsconcept. Enkele dagen voor de opening nodigen we journalisten en social influencers uit voor de sneak preview, de avond voor de opening. Zij ontmoeten de Nederlandse ondernemers die master franchisers zijn geworden van Dunkin’ Donuts en doen zich tegoed aan de lekkernijen. Enkele donuts zijn voor de Nederlandse markt bedacht en hebben een Hollandse naam gekregen.

Het resultaat

De avond voor de openingsdag staan de eerste bezoekers al in de rij. Zij hebben het er voor over 15 uur te wachten voordat de winkel ’s morgens om 7 uur open gaat. De eerste 100 bezoekers krijgen namelijk een jaar lang gratis donuts. De lange rij van vroege vogels trekt de nodige media-aandacht. Online zijn er bijna 200 publicaties. Ook de kranten blijven niet achter en besteden aandacht aan de opening. Op Twitter, Facebook, Instagram leeft Dunkin’ Donuts volop. Daarnaast is er radio- en tv-aandacht van onder meer op radio (3FM, BNR Nieuwsradio) en televisie (Amsterdamse zender AT5).

Categorieën Voor wie werken we nog meer?