Geplaatst op

Airport Schiphol

Communicatietrainingen
Communicatiecampagnes
Interim-communicatie
Interne communicatie

De vraag

Om de capaciteit te versterken en de efficiency en het comfort voor reizigers te vergroten, is Schiphol ingrijpend aan het vernieuwen. De eerste fase, de overgang naar centrale security overal op de luchthaven, is inmiddels afgerond. Een ander groot project is gestart in september 2014. De vernieuwing van Lounge 2 achter de paspoortcontrole. Deze Lounge met horeca, retail en services ondergaat een complete metamorfose. Tijdens de verbouwing blijven de winkels gedeeltelijk open in kleinere en tijdelijke locaties. Werkzaamheden vinden gefaseerd en zoveel mogelijk in de avonduren plaats. Een uitdaging. Voor de interne communicatie wordt de hulp van Van Luyken gevraagd.

Het antwoord

Onze adviseur, die al eerder een periode bij Schiphol Group heeft gewerkt, wordt op deze klus gezet. Samen met de senior communicatieadviseur van Schiphol wordt een communicatieplan geschreven. Diverse communicatiemiddelen worden ontwikkeld. In een film wandelt de reizigers als het ware door het nieuwe ontwerp van Lounge 2 bestaande uit zeven belevingswerelden. Een storyteller wordt ingezet om het verhaal aan de business partners van Schiphol Group te vertellen. Tweewekelijks brengt een digitale nieuwsbrief het verbouwingsnieuws. Intranet brengt de laatste informatie. Regelmatig wordt een presentatie gegeven aan de medewerkers om ze te informeren over de laatste stand van zaken rondom alle verbouwingen op de luchthaven. Schiphol TV krijgt de opdracht om frequent aansprekende filmpjes te maken.

Het resultaat

Medewerkers en business partners weten wat er speelt en zijn op de hoogte van de complexiteit van de verbouwing. Verwachtingen worden gemanaged en op tijd bijgesteld. De verbouwing van Lounge 2 is momenteel nog gaande. De oplevering staat gepland voor het tweede kwartaal van 2016.

Categorie├źn Voor wie werken we nog meer?