Geplaatst op

Gezocht: medior communicatie-adviseur

Altijd open, is dat ook jouw handelsmerk? Bij Van Luyken treden we elk communicatievraagstuk onbevooroordeeld tegemoet. Zo kijken we verder dan de horizon. Komen we met ideeën die mensen blij maken. Bedenken we oplossingen voor netelige vraagstukken.

Ben jij die initiatief nemende, doorvragende en ondernemende medior communicatieadviseur die samen met ons telkens weer nieuwe uitdagingen voor aansprekende opdrachtgevers aangaat? Heb je minimaal drie jaar communicatie ervaring aan klant- of bureauzijde en zoek je een professionele en gezellige werkomgeving, waar kwaliteit voor klanten hoog in het vaandel staat? Sla dan bij ons je vleugels uit!

De functie
Het bedrijfsonderdeel Advies ontwikkelt communicatiestrategieën en -plannen voor aansprekende opdrachtgevers. Organisaties in onder meer de sectoren energie, vervoer, zorg en luchtvaart als ook financiële instellingen, onderwijsorganisaties, gemeenten en goede doelen behoren tot de opdrachtgevers. Deze bieden telkens weer nieuwe uitdagingen. De accenten verschillen per opdracht, zoals corporate communicatie, positionering, reputatiemanagement en marketingcommunicatie . De gemaakte plannen leiden vaak tot het ontwikkelen van concrete toepassingen als communicatieconcepten, -acties en -campagnes. Je maakt onderdeel uit van een  team van vier communicatieadviseurs en een MT-lid. Vanwege de groei van het bureau vindt momenteel een structurering plaats naar vier bedrijfsonderdelen. Naast Advies zijn dat Crisis, De Trainingsstudio en Detachering.

Wat ga je doen?
Als medior communicatieadviseur functioneer je zelfstandig in adviesprojecten, afhankelijk van de complexiteit en zwaarte van de opdracht. Het accent ligt op uitvoering en je hebt verantwoordelijkheid voor onder meer het opstellen en beheren van budgetten. Bij strategische adviestrajecten werk je samen met een strategisch adviseur.

Je adviseert over de operationele en tactische richting van communicatie bij opdrachten. Op basis van klantgesprekken, documentatie en eigen onderzoek stel je communicatieplannen op en zorg je daarmee voor een helder stappenplan voor de opdrachtgever. Waar nodig voer je het plan ook uit. Je schrijft teksten, maakt uitingen en presentaties, houdt interviews en organiseert workshops of bijeenkomsten.

In je contacten met de opdrachtgever heb je oog voor hoe je een (potentiële) opdrachtgever verder kan helpen, en genereer je zoveel mogelijk eigen (vervolg)opdrachten.

Wie ben jij?
Wij zoeken een collega met…

  • een afgeronde HBO-opleiding in de richting communicatie, marketing, journalistiek of een soortgelijke opleiding
  • minimaal drie jaar ervaring in een communicatiefunctie aan klant- of bureauzijde
  • uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden
  • een nieuwsgierige aard en luisterend oor, die goed doorvraagt en samenvat
  • uitstekende schrijfvaardigheden
  • een klantgerichte en commerciële instelling
  • een flexibele persoonlijkheid die snel schakelt
  • initiatief, die zelf start en onderneemt
  • de vaardigheid om effectief met deadlines en gemaakte afspraken om te gaan.

Van Luyken
We geloven in een manier van communiceren die bij deze tijd past. Die mensen serieus neemt en focust op geloofwaardigheid.

Het bureau is opgericht in 1978 door Wim van Luyken. Hij wist internationale bedrijven aan zich te binden en maakte het bureau toonaangevend. In zijn rol als voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Public Relations en Voorlichting stond Wim van Luyken aan de wieg van de latere beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, Logeion. Het bureau is partner in een internationaal samenwerkingsverband van meer dan 80 hooggekwalificeerde pr-bureaus, verspreid over zo’n 165 steden in 50 landen en een gezamenlijke omzet van 1 miljard euro. Het partnership biedt het bureau zicht op werkzaamheden in een internationale setting.

Het aanbod
Een professionele en gezellige werkomgeving waar kwaliteit voor klanten hoog in het vaandel staat. In het team is veel aandacht voor een goede onderlinge sfeer en collegialiteit. We bieden je een goed salaris en je start direct met een vast dienstverband .

Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren 8% vakantietoeslag en 25 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek (32 uur is mogelijk). Er is een pensioenverzekering bij ZwitserLeven. Verder maken reis-, onkosten- en thuiswerkvergoeding, een laptop en telefoon van de zaak onderdeel uit van het pakket.

Solliciteren
The Smart Engine | Recruitment doet de werving & selectie voor deze functie. Heb je vragen? Neem contact op met Inge Meilink, managing partner van The Smart Engine, op telefoonnummer 020 771 87 45 of via inge@thesmartengine.com.

Stuur je sollicitatie, voorzien van een motivatiebrief en cv, naar vacature@thesmartengine.com onder vermelding van ‘Medior adviseur Van Luyken.

Categorieën Nieuws