Geplaatst op

BPBI

Interne communicatie

Corporate communicatie

De vraag

Tien jaar na de oprichting van de Branchevereniging Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders (BPBI) ziet het speelveld van de sector er zo anders uit dat de leden zich afvragen wat hen nog bindt. Waar staat hun branchevereniging voor? Hoe luiden de ambitie en missie voor de komende jaren?

Het antwoord

Met een Cobweb-onderzoek hebben wij samen met de leden de identiteit van de vereniging bloot gelegd. Dit onderzoek is een betrouwbare methode om de unieke combinatie van organisatiekenmerken boven water te halen.

Het resultaat

De respons is ruim 31% geweest. We hadden gehoopt op meer, maar dit percentage is voldoende om mee verder te gaan. Zo hebben we in een brainstorm met de leden betekenis gegeven aan de bouwstenen van het zelfbeeld. Daarnaast peilen we het imago van het BPBI: hoe zien ketenpartners de vereniging? Cobweb, brainstorm en interviews resulteren in een gemeenschappelijk vertrekpunt. Zo kunnen we verdieping aanbrengen, opdat leden, ketenpartners en belanghebbenden weer precies weten waar de BPBI voor staat.

Categorieën Voor wie werken we nog meer?