Geplaatst op

AAG

Communicatiestrategie
Coaching
Communicatietrainingen

De vraag

De bedrijfsvoering van zorgorganisaties simpeler, sneller en vooral menselijker maken. Dat is de missie van AAG. Om deze missie tot een succes te maken, wil AAG zich ontwikkelen tot een stevig en zichtbaar merk in de zorg.  Aan Van Luyken de vraag om de afdeling Marketing & Communicatie te helpen met de positionering van AAG en de ontwikkeling van een meerjarig strategisch communicatieplan met als randvoorwaarden:

❖ AAG opereert in een veranderende zorgmarkt en staat aan de vooravond van interne verschuivingen.

❖ Om die reden wil AAG de merkidentiteit in- en extern versterken.

❖ Het onderscheidende karakter van AAG’s dienstverlening moet nadrukkelijk naar voren komen in de communicatie.

Het antwoord

Samen met de communicatieprofessionals van AAG hebben we het authentieke merkverhaal en de strategie geformuleerd om doelgericht en integraal aan branding te werken en de slag naar proactieve communicatie te maken. Dit was onze aanpak om samen tot krachtige beeldvorming te komen:

❖ We hielden een interactieve workshop die de bouwstenen leverde voor het formuleren van een meerjarig strategisch communicatieplan.

❖ Aan de hand van ons framework gaven we de communicatiedoelen en strategie vorm.

❖ We adviseerden over de professionele inrichting van de afdeling.

❖ We begeleidden de afdeling bij de implementatie van het plan.

❖ De communicatieprofessionals coachen we om als afdeling het verschil te maken (intern) en de merkidentiteit van AAG te versterken (extern).

Het resultaat

De afdeling Marketing & Communicatie heeft zichzelf opnieuw uitgevonden door:

❖ Een nieuwe mindset.

❖ Een nieuwe strategie, afdelingsstructuur en rolverdeling.

❖ Concrete doelstellingen die expliciet bijdragen aan de organisatiedoelen.

❖ Een duidelijke stip op de horizon en de bijbehorende stappen die nodig zijn om daar te komen.

Categorieën Voor wie werken we nog meer?