Beeld bij dienst crisiscommunicatie
Beeld bij dienst crisiscommunicatie
Geplaatst op

Crisiscommunicatie

Communicatieadvies nodig bij een crisissituatie?
Bel +31 (0)23 540 04 24.

Elke crisis is een unieke situatie. Als het erop aankomt, wil je specialisten aan je zijde die zelf meerdere crisissituaties hebben meegemaakt. Zij weten als geen ander wat er moet gebeuren om de regie terug te pakken en grip op de situatie te krijgen. Die specialisten zijn wij. 24/7 bereikbaar en inzetbaar.

Een optimale voorbereiding geeft je sneller grip op de situatie. Onze ervaring in crisismanagement zie je terug in onze trainingen en simulaties. En in de ondersteuning die we je bieden bij het opstellen van plannen en protocollen. Als de storm na een crisissituatie is gaan liggen, schuiven wij aan om ervan te leren en eventueel beleid aan te passen.

Van Luyken biedt ondersteuning op het gebied van:

24/7 incident support: onze crisiscommunicatie specialisten en zeer ervaren woordvoerders zijn 24/7 bereikbaar en inzetbaar.

Reputatie en issue management: we ondersteunen je met het bouwen, versterken en beschermen van de reputatie van je organisatie. Bij een issue helpen we je met een communicatiestrategie die de reputatie van de individu of de organisatie maximaal beschermt. We adviseren welke communicatieacties en communicatieboodschappen het meest passen bij de issue. Daarnaast brengen we mogelijke issues in kaart en helpen we met het managen ervan.

Ontwikkeling crisiscommunicatieplannen: we helpen je met de voorbereiding op een mogelijke crisissituatie door een crisiscommunicatieplan op te stellen. In dit plan staat bijvoorbeeld wat de communicatiestrategie is, de mogelijke communicatieboodschappen, wie je wanneer kan en moet informeren en wie hiervoor verantwoordelijk is.

Ontwikkeling scenariokaarten: wij maken de crisissituaties waar je mogelijk te maken mee krijgt overzichtelijk met behulp van scenariokaarten. We brengen per crisissituatie in kaart wat bijvoorbeeld de communicatiestrategie is, wat de doelstellingen zijn en welke impact de crisis op korte en op lange termijn heeft.

Ontwikkeling taakkaarten: een taakkaart is een samenvatting van de taken en verantwoordelijkheden die horen bij een bepaalde rol in het crisismanagement- of het crisiscommunicatieteam. In een taakkaart staat alle relevante informatie je nodig hebt om je rol in de crisisorganisatie goed op te pakken.

Crisiscommunicatietrainingen: tijdens onze trainingen leer je specifieke vaardigheden voor crisiscommunicatie en -management. We leren je bijvoorbeeld wat je wel of juist beter niet kunt doen of zeggen; hoe je een eenduidige boodschap formuleert en de regie houdt tijdens een crisissituatie. Vervolgens oefenen we met een interview op camera.

Crisiscommunicatiesimulaties: in een veilige omgeving de druk van een crisis op interactieve wijze beleven. Wij bootsen de binnen- en buitenwereld zo goed mogelijk na. Denk aan geïnteresseerde media, boze stakeholders, ongeruste collega’s en talloze tweets…en dan ineens staat er ook nog een cameraploeg voor je neus.

Categorieën Wat bieden we nog meer?