De waarde van een sterke positionering van een organisatie of merk kan niet genoeg worden benadrukt. Met een voorkeurspositie in de hoofden en harten van mensen kun je rekenen op talloze voordelen.
Je vergroot het succes van je marketing- en communicatiestrategie en de hieraan verbonden activiteiten. Je scoort meer aandacht en omzet. Ook trek je eenvoudiger goed gekwalificeerde medewerkers aan. En voor je corporate pr gaan de deuren overal makkelijk open.
De vraag is: hoe creëer je zo’n ideale positie? Met Van Luyken. Wij zijn gepokt en gemazeld in het ontwikkelen van een sterke positionering. Dat doen we in nauwe samenwerking met onze opdrachtgever. We (her)schrijven het authentieke verhaal van de organisatie: waar staan we voor, waar gaan we voor? Met een uitgekiende aanpak maken we dit verhaal onderscheidend, relevant en geloofwaardig in de ogen van klanten, medewerkers en andere stakeholders.
Onze aanpak bevat op hoofdlijnen de volgende stappen:
- Analyseren van de interne aspecten, namelijk de historie, de missie, de visie, de kernwaarden en het DNA van de organisatie, alsook de voordelen van het merk en de producten. Hieruit identificeren we de uniciteit, de kern van het geheel.
- Analyseren van de buitenwereld, waaronder de klanten, andere externe stakeholders en de concurrentie. We kijken in dit proces ook naar ontwikkelingen in markt en samenleving.
- Creëren van een positionering, die is afgestemd op klantbehoeften, een uitgesproken onderscheidend vermogen heeft en zich natuurlijk verhoudt tot de identiteit en doelen van de organisatie. Bij dit alles houden we er rekening mee dat de beoogde positionering in grote mate toekomst vast moet zijn. Om tot een overtuigende positionering te komen, vinden wij een inhoudelijk samenspel met medewerkers uit de verschillende geledingen van de organisatie onontbeerlijk.
Van Luyken ontwikkelt niet alleen (her)positioneringen, wij kunnen desgewenst ook de vervolgstappen realiseren, zoals het maken van een strategisch communicatieplan.
Categorieën Wat bieden we nog meer?