Geplaatst op

Football for Friendship

Mediamanagement
Communicatiecampagnes
Marketing-pr

De vraag

Vanuit PROI zijn wij gevraagd om jaarlijks het project FOOTBALL FOR FRIENDSHIP in Nederland onder de aandacht te brengen. En om een Nederlands jeugdvoetbalteam te formeren voor het FOOTBALL FOR FRIENDSHIP-toernooi. Het project is onderdeel van het maatschappelijke programma voor jongeren van energiebedrijf Gazprom. Hoofddoel is het ontwikkelen van belangrijke waarden onder de jeugd: respect voor andere culturen en nationaliteiten, en gelijkheid. Tegelijk wil het project bij jongeren het belang van een gezonde levensstijl benadrukken, met sport als middel. Beschermheer en ambassadeur van FOOTBALL FOR FRIENDSHIP is de wereldberoemde voetballegende Franz Beckenbauer.

Het antwoord

Samen met Stichting LOOT (Landelijke Organisatie Onderwijs en Topsport) selecteren we speelsters en spelers voor ons Nederlandse team. Heel toepasselijk; we noemen het team de Double Dutchies. In GOAL magazine vinden we een ideale mediapartner. We zetten landelijke/regionale pers en social media in om bekendheid te geven aan onze Double Dutchies. Naast het team zetten we ook de individuele spelers in het zonnetje in de lokale media. We organiseren een fotoshoot en maken een filmpje dat verspreid kan worden in de media.

Het resultaat

Allereerst is er veel enthousiasme onder de Double Dutchies, bij de scholen waar ze op zitten en bij hun familie. Online zijn er bijna 250 publicaties. Ook op Twitter, Facebook, Instagram en YouTube leven de Double Dutchies en het voetbaltoernooi volop. Daarnaast is er radio- en tv-aandacht.

Categorie├źn Voor wie werken we nog meer?