Geplaatst op

Communicatiestrategie

Een strategisch communicatieplan biedt structuur, houvast en inspiratie voor alle lagen van een organisatie.

Het definieert de eigenheid van het bedrijf of de instelling. Het zet weldoordacht lijnen uit voor de toekomst. En het legt de basis voor een geïntegreerde communicatieaanpak. Aan de hand van een strategisch communicatieplan kan een communicatieafdeling beter prioriteiten stellen, de eenheid in de activiteiten bewaken en de buitenwereld slagvaardig en proactief tegemoet treden.

Van Luyken helpt organisaties met hun communicatiestrategie en het opstellen van een strategisch communicatieplan met een langetermijnvisie. We zorgen ervoor dat zo’n plan in het verlengde ligt van de organisatiedoelen en de bestaande positionering. In de regel ontwikkelen onze communicatiestrategen plannen in nauwe samenspraak met de communicatieafdeling. Om zo de beoogde strategie te toetsen op haar uitvoerbaarheid en het communicatieteam enthousiast te maken over nieuwe mogelijkheden.

Bij het opstellen van een strategisch communicatieplan letten wij er nauwkeurig op dat het plan openingen biedt naar alle communicatiedomeinen waar de organisatie zich in begeeft en zich in de toekomst in zou kunnen begeven. Denk hierbij onder meer aan marketing, reputatiemanagement, public affairs en corporate communicatie. Daarbij moet het plan een ideale aangever zijn voor het ontwikkelen van concrete toepassingen, zoals communicatieconcepten, -acties en -campagnes.

Categorieën Wat bieden we nog meer?