Geplaatst op

Bevolkingsonderzoek Midden-West

Communicatietrainingen

Communicatiecampagnes

Corporate communicatie

De vraag

De bestuurder die het Bevolkingsonderzoek op de kaart heeft gezet, gaat met pensioen. Haar organisatie wil op een bijzondere manier afscheid nemen en vragen ons: “Hoe kunnen we haar verrassen en tegelijkertijd onze organisatie in de spotlight zetten?”

Het antwoord

Bevolkingsonderzoek Midden-West wil een symposium dat net zo levendig en energiek is als hun bestuurder. Het bekende rijtje sprekers dat vanachter een spreekgestoelte de zaal toespreekt, maakt daarom plaats voor een talkshow-formule. Gastvrouw van het symposium ‘Bevolkingsonderzoek: State of the Art’ is een medebestuurder. Op het podium nemen drie medisch specialisten plaats. Een geanimeerd tafelgesprek ontspint zich. Ze geven serieus uitleg, maken af en toe een grapje en bevragen ook elkaar. Filmpjes en verrassende gastcolumns zorgen voor afwisseling. Na afloop krijgt iedereen het relatieblad Screen mee, met daarin onder meer een portret van de vertrekkende bestuurder.

Het resultaat

Het symposium en het relatieblad markeren het afscheid van een opvallende bestuurder. De speelse vorm verlegt het accent van een afscheid naar een nieuw begin. Zowel de bestuurder als de organisatie gaat een volgende levensfase in. Met vertrouwen, zo blijkt. Bevolkingsonderzoek Midden-West heeft met dit symposium opnieuw bewezen dat ze behoorlijk toonaangevend zijn.

Categorieën Voor wie werken we nog meer?