“Wij willen bekend staan als een klantgeïntegreerd en vernieuwend topklinisch laboratorium op het gebied van pathologie en medische microbiologie.” Zie hier de ambitie van PAMM. Welk communicatiemiddel zet je dan in als bedrijf?
Huisartsen worden overstelpt met informatie. Zomaar een mailing, brief of brochure sturen, heeft geen zin. Een oplossing is het toezenden van een nieuwsbrief waarin niet productinformatie centraal staat, maar informatie over ontwikkelingen die de huisartsen direct aangaat. In dit geval informatie over infectieziekten. Dat gebeurt driemaal per jaar via ‘Infectienieuws’, een beknopt bulletin met cijfers over onder meer de ontwikkeling van infectieziektes als de Mexicaanse griep en Q-koorts en virussen als het Hanta-virus en het Novo-virus. Maar natuurlijk vertelt PAMM ook welke diensten zij levert op het gebied van detectie, onderzoek en preventie.
De nieuwsbrief brengt PAMM regelmatig extra onder de aandacht van vierhonderd huisartsen in de regio Zuidoost-Brabant. De keuze van onderwerpen draagt bij aan de gewenste profilering van PAMM als ‘dienstverlener in diagnostiek, deskundig doelmatig en dichtbij’.