Doe mee aan de Goede Praktijken Competitie 'Gezond werk is werk zonder stress!'

14 mei 2014

Hoofddorp – Vanaf vandaag is de inschrijving geopend voor de Goede Praktijken Competitie 'Gezond werk is werk zonder stress!'. De centrale vraag is: hoe pakt ú als organisatie stress en psychosociale risico's op het werk aan? Het Nederlands Focal Point en het ministerie van SZW zijn op zoek naar goede voorbeelden van bedrijven of organisaties die op doeltreffende wijze stress op de werkvloer hebben aangepakt. Het is voor de twaalfde keer dat deze competitie wordt georganiseerd. De inschrijvingen moeten vóór 15 september binnen zijn.

De awards worden toegekend aan in het oog springende en innoverende oplossingen voor de aanpak van werkdruk en werkstress. De inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury.

Te winnen prijzen
De te winnen prijzen zijn een juryprijs van € 2.000, een nominatie én een vliegticket voor de Europese Awards in Letland in 2015. De juryprijzen worden toegekend aan een bedrijf met minder dan 100 werknemers en aan een groter bedrijf. Daarnaast wordt een publieksprijs ter waarde van € 2.000 uitgereikt. Deelname aan de Goede Praktijken Competitie levert blijvende aandacht en erkenning op tijdens de campagne 'Herken de druppel: check je werkstress!' van het Nederland Focal Point en het ministerie van SZW.

Europese Awards
De Europese Awards voor goede praktijken zijn een onderdeel van de Europese campagne 'Gezond werk is werk zonder stress!'. Deze campagne wordt georganiseerd door het Europees Agentschap voor veiligheid en gezondheid op het werk (EU-OSHA). Het Nederlands Focal Point rolt de campagne in ons land uit in samenwerking met het ministerie van SZW onder de titel ‘Herken de druppel: check je werkstress!’.
_______________________________________

NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Van Luyken Communicatie Adviseurs
Fleur Scheepmaker
T: 023-5400424
E: scheepmaker@vanluyken.nl

Over de campagne 'Herken de druppel: check je werkstress!'
De campagne is gisteren, op 13 mei, afgetrapt door minister Asscher. Het doel van de campagne is het voorkomen van ziekte en (langdurige) arbeidsuitval door psychosociale risico's in bedrijven en organisaties. Focus daarbij is het vergroten van leiderschap bij managers enerzijds en de mentale weerbaarheid, het werkplezier en de arbeidsproductiviteit van werkenden anderzijds. De gevolgen raken zowel werkgevers als werknemers, en het is dus zaak dat zij dit samen oppakken. In 2014 ligt de nadruk op de onderwerpen werkdruk en werkstress. De campagne loopt via de website en Facebook.

Over EU-OSHA
EU-OSHA draagt eraan bij dat Europa een veiligere, gezondere en productievere plaats wordt om te werken. Het Agentschap verricht onderzoek naar gezondheid en veiligheid en ontwikkelt en verspreidt hierover betrouwbare , evenwichtige en onpartijdige informatie. Ook organiseert het Europese bewustwordingscampagnes. Het Agentschap, dat in 1996 is opgericht door de Europese Unie en is gevestigd in Bilbao (Spanje), brengt vertegenwoordigers van de Europese Commissie, de regeringen van lidstaten, werkgevers- en werknemersorganisaties en vooraanstaande deskundigen uit de 28 lidstaten van de EU en daarbuiten bijeen.

Over het Nederlands Focal Point
Het Nederlands Focal Point vertegenwoordigt EU-OSHA in Nederland en wordt uitgevoerd door TNO.

Kijk hier voor meer informatie en activiteiten op nationaal niveau of ga direct naar meer informatie over de Goede Praktijken Competitie